• 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • تقویت حرمت، منزلت و شان متقابل استاد و دانشجو با توجه به اقتدار استادان و آزادی دانشجویان
  • تقویت روحیه مطالبه گری، پرسش گری و نقد منصفانه
  • پايش مستمر اولويت‌هاي پژوهش و فناوري جامعه (پروژه‌يابي) و انجام پروژه‌هاي پژوهشي درآمدزا
  • افزايش تعامل ميان مراكز پژوهشي و مراكز آموزشي
  • تقويت پژوهش‌محوري در دوره‌هاي آموزشي دانشگاه
  • توسعه تعامل موثر و سازنده انجمن های علمی دانشجویی با مراکز پژوهشی
  • تقويت فرهنگ كار گروهي و مشترك در فعاليت‌هاي پژوهش و فناوري
  • شکيل كارگروه‌هاي تخصصي اخلاق در پژوهش، سياست‌گذاري و اجرايي نمودن آن‌ها
  • نيازسنجي مستمر منابع اطلاعاتي علمي‌ مورد نياز دانشگاه
  • افزایش کمی و کیفی دسترسی به منابع اطلاعاتی معتبر علمی
  • شناسايي حوزه‌هاي نوين علمي‌ و ايجاد دوره‌هاي تحصيلات تكميلي جديد
  • تلاش در دست‌يابي به مرزهاي دانش با توجه به منابع، امكانات و ترجيهات دانشگاه
  • شناسايي و ايجاد دوره‌هاي بين‌رشته‌اي در مقطع تحصيلات تكميلي
  • برنامه‌ريزي جهت تنوع‌بخشي به شيوه‌هاي آموزشي
  • اجراي برنامه‌هاي تنوع‌بخشي و ارتقاء كيفي آموزش
  • ارزيابي و بهبود شيوه‌هاي آموزشي به كار گرفته شده
  • شناسايي مراكز علمي‌ معتبر داخلي و خارجي براي راه‌اندازي دوره‌هاي آموزشي مشترك
  • طراحي دوره‌هاي آموزشي مشترک با مراكز علمي معتبر شناسايي شده
  • اجراي دوره آموزش‌هاي مشترك با مراكز مذكور
  • شناسايي نيازهاي كاربردي آموزشي سازمان‌ها و نهادهاي ذي‌ربط در جامعه
  • ايجاد و راه‌اندازي دوره‌هاي آموزش مجازي
  • برگزاري دوره‌هاي فوق دکتري
  • طراحی و اجرای منشور اخلاق حرفه ای در امور آموزشی
  • کارآمد نمودن و افزايش اثربخشي فرصت‌هاي مطالعاتي و نظارت بر بهره‌گيري از آورده‌هاي علمي ‌آن­ها
  • طراحی و برگزاری برنامه های آموزشی و توان افزایی اعضای هیات علمی
  • شناسايي و تعيين محورهاي پژوهشي پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي دانشجويي مبتني بر نياز جامعه و نمايه‌هاي معتبر
  • حمايت و تشويق دانشجويان به انجام پايان‌نامه‌هاي مورد نياز جامعه و ارائه در نمايه‌هاي معتبر
  • توسعه دور‌ه‌هاي تحصيلات تكميلي پژوهش محور
  • برنامه‌ريزي براي توسعه نشريه‌هاي علمي داراي نمايه معتبر
  • راه‌اندازي و انتشار نشريه‌هاي علمي داراي نمايه معتبر
  • شناسايي مراكز معتبر داخلي و خارجي و ايجاد همكاري‌هاي پژوهشي مناسب با آن‌ها
  • بهبود و ارتقاء سازوكار اطلاع‌رساني مستمر و به موقع همايش‌هاي علمي معتبر بين‌المللي
  • برگزاري همايش‌ها و دوره‌هاي پژوهشي مشترك با دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي بين‌المللي
  • برگزاري دوره‌هاي آموزشي مشترك با دانشگاه‌ها و مراكز آموزشي بين‌المللي
  • تسهیل روند دعوت به همکاری از اساتید، پژوهشگران و خبرگان دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر دنیا
  • توليد و توسعه دانش فني متناسب با نياز جامعه
  • گسترش حوزه نقد در دايره علوم انساني متناسب با نيازهاي واقعي و بومي ‌جامعه
  • ارتقاء محتواي رشته‌هاي علوم انساني متناسب با مباني فلسفي و ارزش‌هاي اسلامي- ايراني
  • ایجاد سازو کار مناسب تعامل علمی دانشگاه با حوزه های علمیه
  • ايجاد كرسي‌هاي نظريه‌پردازي در علوم انساني
  • حمايت و تشويق فعاليت‌هاي علمي دانشجويان مستعد و تلاشگر
  • شناسایی و جذب دانشجویان ممتاز و نخبه کشور
  • شناسايي و ايجاد رشته­ها و گرايش­هاي مبتني بر نياز جامعه و آمايش سرزمين
  • شناسايي رشته‌ها و گرايش‌هاي موجودي كه نياز به اصلاح و بازنگري دارند
  • ادغام و انحلال رشته‌هاي موازي و غيرضروري
  • بازنگري واحدهاي درسي و محتواي آن‌ها
  • برنامه‌ريزي و راه‌اندازي قطب‌هاي علمي ‌ميان‌رشته‌اي در دانشگاه
  • شناسایی و تقویت گروه های توانمند دارای پتانسیل برای تبدیل شدن به قطب علمی در کشور
  • برنامه‌ريزي و توجه جدي به امور ايمني آزمايشگاه‌ها و کارگاه‌ها
  • بررسی شرایط تبدیل گره های همگن به دانشکده
  • بررسی شرایط ایجاد گروه یا دانشکده بین رشته ای

manager

هیأت امنا

ranking2

نظام های رتبه بندی

tadvin

برنامه های راهبردی دانشگاه فردوسی مشهد

manager

ساختار تفضیلی

Finance financial planning 512

تقویم آموزشی منابع انسانی

Statistics and information

خلاصه آمار و اطلاعات