معرفی- بودجه


     

    شرح وظايف

    1. تدوين و بازنگري خط‌مشي‌ها و سياست‌هاي مربوط به پيش‌بيني،‌ تامين، تخصيص و هزينه‌كرد بودجه دانشگاه و پيشنهاد به هيات رئيسه و هيات امنا.
    2. پيش‌بيني و تنظيم بودجه ساليانه با رويكرد عملياتي و هدايت درآمدها و هزينه‌ها منطبق با اهداف و سياست‌هاي دانشگاه.
    3. تهيه و تنظيم موافقتنامه بودجه تفصيلي ساليانه و اصلاحيه آن جهت ارسال به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و طرح و تصويب در هيات امنا.
    4. پيشنهاد اصلاحيه و يا متمم بودجه ساليانه به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري.
    5. پيش‌بيني و پيشنهاد بودجه سالانه دانشگاه جهت انعكاس در لايحه بودجه كل كشور.
    6. مطالعه و ساماندهي نظام بودجه‌نويسي و تهيه مدل بودجه دانشگاه.
    7. مطالعه راهكارهاي كاهش هزينه
    8. ساستگذاری در جهت شناسایی و جذب منابع مالی متنوع و پایدار
    9. فراهم نمودن زیرساخت های لازم در جهت استقلال مالی دانشگاه
    10. تنظيم و مبادله موافقت‌نامه‌هاي هزينه‌اي با مراجع ذيربط.
    11. ارايه الگوهاي توسعه فضاهاي آموزشي، پژوهشي، اداري، خدماتي و رفاهي، مطالعه و مقايسه فضاهاي فيزيكي و كالبدي دانشگاه با سرانه‌ها، شاخص‌ها و استانداردها.
    12. بررسي و مشخص كردن نيازها و اولويتهاي عمراني دانشگاه و پيشنهاد پروژهاي مربوطه به معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور جهت طرح و تصويب در كميسيون‌هاي مربوطه آن معاونت.
    13. تنظيم و مبادله موافقت‌نامه‌ تملك دارائي‌هاي سرمايه‌اي با معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و معاونت برنامه‌ريزي استانداري خراسان رضوي.
    14. پيشنهاد پروژه‌هاي مورد نياز دانشگاه جهت تامين اعتبار از رديفهاي متمركز وزارت علوم، تحقيقات و فناوري.
    15. بررسي قوانين و مقررات مرتبط با بودجه جهت مشخص نمودن موارد مرتبط با دانشگاه و بررسي اثرات آن.
    16. تدوین آئین نامه هایمالی و معاملاتی متناسب با نیازهای واحدهای ویژه
    17. ابلاغ اعتبارات و تخصيص بودجه معاونتها و دانشكده‌ها.
    18. ابلاغ بخشنامه بودجه، سياست‏ها، دستورالعمل‌ها و فرم‌هاي پيش‌بيني بودجه ساليانه به معاونت‌ها و دانشكده‌ها.
    19. تجزيه و تحليل عملكرد بودجه به منظور كنترل هزينه‌ها و تحقق درآمدها.
    20. نگهداري حساب اعتبارات فصول مختلف بودجه و تهيه جداول مقايسه‌اي بودجه ساليانه با سالهاي قبل.
    21. تهيه گزارشهاي منظم و مرتبط با بودجه.
    22. توزيع تخصيص اعتبار تملك دارائي‌هاي سرمايه‌اي سالانه بين طرح‌هاي ملي در بازه‌هاي سه ماهه و ارسال آن به مراجع ذيصلاح.
    23. تخصيص اعتبارات تملك دارائي‌هاي سرمايه‌اي اعلام شده سالانه بين طرحهاي ملي در بازه‌هاي سه ماهه و ارسال آن به اداره كل خزانه معاونت هزينه و خزانه‌داري كل كشور وزارت امور اقتصادي و دارايي و معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور.
    24. تخصيص اعتبارات تملك دارائي‌هاي سرمايه‌اي ملي، استاني، متمركز و از محل درآمد اختصاصي به تفكيك پروژه‌ها و فصول هزينه.

    ابتداي صفحه


     

    كميته/ شورا

    شورای عالی سیاستگذاری بودجه

    شرح وظايف شورا:

    • سياستگذاري طرح‌هاي منابع انساني دانشگاه که داراي بار مالي مي‌باشد
    • سياستگذاري نحوه انعقاد قراردادها و معاملات در سطح دانشگاه
    • سياستگذاري جذب اعضاي هيات علمي و غير هيات علمي
    • سياستگذاري هزينه‌هاي توسعه ساختار اداري دانشگاه
    • تدوين ضوابط اجرايي بودجه و سياستگذاري کوتاه‌مدت و ميان‌مدت
    • پيگيري اجراي طرح‌ها و مصوبات مالي
    • سياستگذاري واگذاري فعاليت‌ها به بخش خصوصي
    • برنامه‌ريزي در راستاي کاهش هزينه‌هاي غيرضروري و صرفه‌جويي مالي در دانشگاه
    • اتخاذ تدابير لازم براي تحقق درآمدهاي عمومي و اختصاصي و پيشنهاد كسب منابع جديد درآمدي
    • نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمايه و دارايي‌هاي نقدي، جنسي و اموال منقول و غيرمنقول دانشگاه و همچنين نظارت بر حساب درآمدها و هزينه‌ها

     

     

    اعضاء شورای عالی سیاستگذاری بودجه

    رديف

    نام و نام خانوادگي  

    سمت  

    1

    دکتر محمد کافی

    رئیس دانشگاه، عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی

    2

    دکتر محمد لگزيان  

    معاون طرح و برنامه دانشگاه، عضو هيات علمي دانشكده علوم اداري و اقتصاد

    3

    دكتر يعقوب مهارتي

    سرپرست مديريت برنامه و بودجه دانشگاه، عضو هيات علمي دانشكده علوم اداري و اقتصاد

    4

    سعید بهزادیفر

    معاون مدیر برنامه و بودجه دانشگاه  

    5

    مريم نوري  

    كارشناس برنامه و بودجه  

    6

    ناعمه حامدي‌نيا

    كارشناس برنامه و بودجه  

    شورای عمراني

    شرح وظايف شورا:

    1. برنامه‌ريزي و ارائه الگوهاي توسعه فضاهاي آموزشي، پژوهشي، خدماتي و رفاهي دانشگاه

    2. مطالعه و بررسي نحوه عملكرد و اجراي طرحهاي عمراني و ارائه رهنمودهاي مناسب جهت افزايش پيشرفتهاي فيزيكي و ريالي پروژه‌هاي مورد نظر

    3. بررسي و نظارت در مورد وضعيت پيشرفتهاي ساختاري طرحهاي عمراني و هماهنگي‌هاي لازم جهت رفع مشكلات پيمانكاران و مهندسان مشاور

    4. مطالعه و تهيه و تنظيم طرح فضاهاي كالبدي مورد نياز دانشگاه و پيشنهاد به  هيأت امناي دانشگاه جهت تصويب

    5. تعيين و تبيين خط‌مشي امور مربوط به طرحهاي عمراني و عمليات اجرايي پروژه‌هاي عمراني

    6. ارزشيابي و بازرسي عمليات اجرايي و نظارت بر اجراي طرحهای عمراني و ارائه راه حلها و تشكيل جلسات در صورت لزوم به منظور پيشبرد و تسريع در اجراي فعاليتهاي عمراني

    7. صدور مجوز جهت انتخاب پیمانکار از طریق برگزاری مناقصات

    8. بررسي و اظهار نظر درباره اموري كه به آن ارجاع مي‌شود.

    اعضاء شورای عمراني

    رديف 

    نام و نام خانوادگي 

    سمت 

    1

    دکتر محمد کافی

    رئیس دانشگاه، عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی


    دكتر محمد لگزيان 

    معاون طرح و برنامه دانشگاه، عضو هيات علمي دانشكده علوم اداري و اقتصادی

    3

    دكتر ابوالفضل باباخاني

    معاون اداري و مالي دانشگاه، عضو هيات علمي دانشكده  مهندسي

    4

    دكتر يعقوب مهارتي

    سرپرست مديريت برنامه و بودجه دانشگاه، عضو هيات علمي دانشكده علوم اداري و اقتصادی

    5

    دکتر محمد علی باقرپور

    مدیر مالی دانشگاه، عضو هیات علمی دانشکده علوم اداری و اقتصادی

    6

    محمد رضا اكبرزاده 

    مدير ساختمان‌ها و تاسيسات دانشگاه، عضو هيات علمي دانشكده کشاورزي 

    7

    سعید بهزادیفر

    معاون مدیر برنامه و بودجه

    8

    مريم نوري

    كارشناس برنامه و بودجه 

     

    ابتداي صفحه

     


     

    كاركنان

    رديف 

    نام و نام خانوادگي 

    سمت 

    شماره اتاق 

    شماره تماس 

    1

    مريم نوري 

    كارشناس  بودجه 

    306

    38802316

    2

    ناعمه حامدي‌نيا

    كارشناس  بودجه

    306

    38802330

     

    ابتداي صفحه