کتاب «از خوب به عالی» نوشته‌ی «جیم کالینز» توسط «ناهید سپهرپور» به فارسی برگردانده شده است. نویسنده در این کتاب با تاکید بر جمله‌ی «خوب، دشمن عالی است» به مخاطبان این نکته را یادآوری می‌کند که چرا تلاش نکنیم که از خوب به عالی برسیم؟ او با طرح این سوال که «آن دسته که خوب بوده‌اند ولی عالی نبوده‌اند، چگونه می‌توانند به مرحله عالی بودن و تثبیت وضعیت‌شان اقدام کنند؟» سبب شکل‌گیری یک تیم تحقیق ٢١ نفری شد. این تیم به مدت ۵ سال فرایند تحقیقی خود را دنبال کردند تا دریابند چگونه شرکت‌هایی از موقعیت خوب به عالی رسیده‌اند .کتاب حاضر در نه فصل تدوین شده است. «خوب، دشمن عالی است»، «رهبری سطح پنجم»، «اول فرد... بعد هدف»، «با واقعیات ناخوشایند مقابله کنید»، «مفهوم خارپشتی، سادگی در چارچوب سه محور»، «یک فرهنگ مبتنی بر نظم»، «شتاب‌دهنده‌های تکنولوژی»، «چرخه رشد و چرخه نابودی» و «از رهسپاری به تعالی تا پایداری» عنوان فصل‌های کتاب است.

در توضیح پشت جلد کتاب آمده است: « از خوب به عالی همان‌طور که از اسمش برمی‌آید، مسیر رشد و بالندگی را ترسیم می‌کند. عرصه‌های بزرگ اقتصادی را ارائه می‌دهد. راز موفقیت موسسات برتر دنیا را بازگو می‌کند و ما را با عملکرد مدیران برتر آشنا می‌سازد. با متنی ساده و به دور از الفاظ تخصصی، مفاهیم مدیریتی را شرح می‌دهد. وجه تمایز آن از سایر کتاب‌های مدیریتی، نگارش خلاق آن است بدین معنا که اصول و روشهای مدیریتی را از قالب کلیشه‌های همیشگی خارج می‌کند و می‌گوید که همه‌ی ما در هر زمینه‌ای که فعال باشیم می‌توانیم بالا و بالاتر برویم. می‌توانیم افق دید خود را وسعت بخشیم و خود را از چمبره‌ی ماندن در وضعیت صرفا خوب برهانیم. این کتاب ظاهرا یک کتاب اقتصادی و به عبارتی مدیریتی است اما در نهایت، هدف آن ارتقا سطح تفکر بشر و رسیدن به رفیع‌ترین جایگاه‌هاست.» کتاب از خوب به عالی از سوی انتشارات «آوین» منتشر و روانه‌ی بازار کتاب شده است.

دانلود خلاصه کتاب از خوب به عالی

GOOD-TO-GREAT-book