8 گام براي شادابي در محل کار

8 گام براي شادابي در محل کار

به کار روزانه خود نظم دهيد

اگر کاربراي شما استرس يا ناراحتي ايجاد مي کند اکنون زمان آن است که برنامه کاري روزانه خود را مرتب کنيد. اولين نکته اين است که سعي کنيد که چند دقيقه زودتر به محل کار خود وارد شويد تا بتوانيد يک برنامه ريزي مرتب و صحيح براي کار روزمره خود داشته باشيد.اين امر به شما کمک مي کند تا به يک آرامش روحي برسيد.سعي کنيد تا ميز کار خود را مرتب کنيد و يا ايميل هاي خود را چک کرده و ايميل هاي اضافي را پاک کنيد. در صورت امکان يک ليست از کارهايي را که بايد هر روز انجام دهيد تنظيم کرده ، سعي کنيد بر اساس آن ليست عمل کنيد.

استفاده از لباس مناسب

در صورتي که قوانين محل کار شما اجازه مي دهد سعي کنيد تا حد امکان از لباس هايي با رنگ هاي متنوع و شاد استفاده کنيد. استفاده از کيفي به رنگ روشن يا استفاده از انگشتر يا ساعت مچي که خاطره خوبي را به ياد شما مياورد همه مي تواند بر روي روحيه شما تاثير بگذارد.

اضافه کردن تنوع به زندگي روزمره

تنوع را به نوعي نمک زندگي معرفي کرده اند و اين مسئله بيش تر از هر زمان ديگر در روزهاي کاري خود را نشان مي دهد.مسلما تکراريک يا چند نوع کار به صورت روزمره به فرد فشار آورده و باعث ناراحتي و افسردگي فرد خواهد شد. سعي کنيد تا در صورت امکان کارهاي روزمره را به شکلي متفاوت انجام دهيد.اگر ممکن است نحوه رفت آمد به محل کار خود را تغيير دهيد يا در زمان استراحت و ناهار خود سعي کنيد تا کاري متفاوت انجام دهيد.

دکوراسيون محل کار

تحقيقات نشان داده است که کارمنداني که در زمينه طراحي و دکوراسيون محل کار خود نظر مي دهند و آن را به دلخواه تغيير مي دهند 40 درصد از سايرين شادتر هستند. البته در بسياري از موارد کارمندان از اين چنين قدرتي در زمينه تغيير دکوراسيون برخوردار نيستند. پس بهتر است که سعي کنيد محيط شخصي خود ، مثل اتاق يا ميز کار خود را با اضافه کردن چند عکس، تقويمي با اشکال خنده دار يا يک اثر هنري زيباتر کنيد.

فعال بمانيد

اگر نوع کار شما به شکلي است که باعث مي شود بي تحرک شده و احساس ناراحتي يا افسردگي به شما دست دهد سعي کنيد تا در زمان استراحت خود تحرک داشته باشيد. اگر زمان اين اجازه را به شما مي دهد به خيابان هاي اطراف محل کار خود رفته و براي مدتي قدم بزنيد. هر گونه فعاليت جسمي باعث آزاد شدن مواد شيميايي مثل آنتروپين يا آدرنالين در بدن ما مي شود که احساس نشاط و شادي را به ما منتقل مي کند.

استفاده از غذاي سالم

اگر مي دانيد که روز سختي را در پيش داريد سعي کنيد تا ميان وعده هاي سالم و مقوي را به همراه خود به سر کار ببريد.موادي مثل : مغزها شامل:گردو ، فندق يا بادام به علت داشتن اسيد چرب امگا3 ،موز به دليل دارا بودن پتاسيم ، نان سبوس دار و همچنين خوراکي هايي که قند و انرژي را با سرعت کم در بدن آزاد مي کنند از جمله اين مواد هستند.

مثبت انديش و مهربان باشيد

مهم نيست که چه حالتي داريد اما سعي کنيد که در هنگام صحبت با همکارانتان حالتي دوستانه و صميمي داشته باشيد.حتي با آن دسته از همکاراني که اعصاب شما را به هم مي ريزند. سعي کنيد که از اختلاف و درگيري در محل کار خودداري کنيد.تحقيقات نشان مي دهد که لبخند زدن نيز تاثير مثبتي بر روي روحيه افراد دارد.پس سعي کنيد هميشه لبخند بزنيد.

قدر موقعيت خود را بدانيد

اگر از شغل خود يا موقعيت کاري خود راضي نيستيد سعي کنيد به نوعي به جنبه مثبت کار خود نگاه کنيد. سعي کنيد تا يک يا چند نکته مثبت در مورد کار خود را بيابيد يا به اين موضوع فکر کنيد که خيلي از افراد در آرزوي شغل و رتبه شما هستند. سعي کنيد تا با کمک به ديگران در محل کار خود اين احساس مثبت را در خود تقويت کنيد.

منبع:http://www.farsnews.com

اطلاعیه ها