معاونت برنامه ريزی و توسعه منابع دانشگاه فردوسی مشهد در راستاي شفافیت اطلاعاتی و تسهیل تصمیمگیری در دانشگاه، سامانه مصوبات دانشگاه را طراحی و استقرار داده است. این سامانه با هدف ثبت، بایگانی و بهرهبرداری دانشجويان، اعضاي محترم هيات علمي، مديران و كاركنان محترم از مصوبات معتبر مراجع ذیصلاح دانشگاه پیادهسازی شده است. اين مصوبات در قالب آيين نامه، دستورالعمل، شيوه نامه، صورتجلسه و يا مصوبات تک بندی میباشند. مراجع تصميم گيري متعددي براي دانشگاه وجود دارد كه در گام اول، مصوبات هیات امنای دانشگاه از سال 1370 به تعداد 1183 مصوبه و 74 صورتجلسه، شورای دانشگاه از سال 1393 به تعداد 46 صورتجلسه و 24 مصوبه و هیات رئیسه از سال 89 به تعداد 391 صورتجلسه و 1344 مصوبه توسط همکاران گروه توسعه فرايندهاي سازماني مديريت منابع انساني و تحول سازماني دانشگاه با همكاري دبيرخانه ايشان در سامانه بارگزاری گردیده و از طريق پورتال پويا در اختیار اعضای دانشگاه قرار گرفته است.
ساير مراجع تصویب شامل هیات ممیزه، هیات اجرایی جذب هیات علمی، هیات اجرایی منابع انسانی، شورای پژوهش و فناوری دانشگاه، شورای آموزشی دانشگاه، شورای سیاستگذاری امور بینالملل دانشگاه، شورای راهبری مدیریت سبز، کارگروه اخلاق در پژوهش و کمیته دانشگاهی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی میباشد كه مصوبات اين مراجع نيز در حال ورود به سامانه میباشد.
برای سهولت در جستجو، علاوه بر امکان جستجو از طريق عنوان، تاريخ تصويب، امکانات ديگر جستجو از طريق مرجع تصويب، موضوع، دانشگاه های مشمول، مشمولين مصوبه، درجه اعتبار و کلمات کليدی نيز فراهم شده است. اميد است با استفاده و بهره گيری از اين سامانه و بانک اطلاعاتی قوی آن، کليه همکاران و دانشجويان بتوانند به تصميم های خود در خصوص فعاليتهای دانشگاهیاشان سرعت و بهبود بخشيده و همچنين با شفافيت ايجاد شده شاهد کارامدی و اثربخشی هر چه بيشتر فعاليتهای کليه همکاران دانشگاه باشيم.