معاونت برنامه ريزی و توسعه منابع دانشگاه فردوسی مشهد در راستاي شفافیت اطلاعاتی و تسهیل تصمیم‌گیری در دانشگاه، سامانه مصوبات دانشگاه را طراحی و استقرار داده است. این سامانه با هدف ثبت، بایگانی و بهره‌برداری دانشجويان، اعضاي محترم هيات علمي، مديران و كاركنان محترم از مصوبات معتبر مراجع ذی‌صلاح دانشگاه پیاده‌سازی شده است. اين مصوبات در قالب آيين نامه، دستورالعمل، شيوه نامه، صورتجلسه و يا مصوبات تک بندی می­باشند. مراجع تصميم گيري متعددي براي دانشگاه وجود دارد كه در گام اول، مصوبات هیات امنای دانشگاه از سال 1370 به تعداد 1183 مصوبه و 74 صورتجلسه، شورای دانشگاه از سال 1393 به تعداد 46 صورتجلسه و 24 مصوبه و هیات رئیسه از سال 89 به تعداد 391 صورتجلسه و 1344 مصوبه توسط همکاران گروه توسعه فرايندهاي سازماني مديريت منابع انساني و تحول سازماني دانشگاه با همكاري دبيرخانه ايشان در سامانه بارگزاری گردیده و از طريق پورتال پويا در اختیار اعضای دانشگاه قرار گرفته است.

ساير مراجع تصویب شامل هیات ممیزه، هیات اجرایی جذب هیات علمی، هیات اجرایی منابع انسانی، شورای پژوهش و فناوری دانشگاه، شورای آموزشی دانشگاه، شورای سیاستگذاری امور بین‌الملل دانشگاه، شورای راهبری مدیریت سبز، کارگروه اخلاق در پژوهش و کمیته دانشگاهی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی می‌باشد كه مصوبات اين مراجع نيز در حال ورود به سامانه می­باشد.

برای سهولت در جستجو، علاوه بر امکان جستجو از طريق عنوان، تاريخ تصويب، امکانات ديگر جستجو از طريق مرجع تصويب، موضوع، دانشگاه های مشمول، مشمولين مصوبه، درجه اعتبار و کلمات کليدی نيز فراهم شده است. اميد است با استفاده و بهره گيری از اين سامانه و بانک اطلاعاتی قوی آن، کليه همکاران و دانشجويان بتوانند به تصميم های خود در خصوص فعاليتهای دانشگاهی­اشان سرعت و بهبود بخشيده و همچنين با شفافيت ايجاد شده شاهد کارامدی و اثربخشی هر چه بيشتر فعاليتهای کليه همکاران دانشگاه باشيم.