قابل توجه اعضاي محترم هيأت علمي
به اطلاع ميرساند، كارگاه آموزشي "ارزشيابي برنامه درسي" به مدت 6 ساعت به صورت حضوري برگزار ميگردد. اعضاي محترم هيأت علمي دانشگاه جهت ثبتنام ميتوانند با مراجعه به پورتال اساتيد- منوي اداري و مالي- زير منوي اداري- قسمت ثبتنام در دورهها و آزمونها از تاريخ 26/09/92 لغايت پايان وقت اداري 03/10/92 براي شركت در كارگاه مذكور اقدام نمايند.
تاريخ و محل برگزاري كارگاه
نام كارگاه |
تاريخ برگزاري كارگاه |
ساعت برگزاري كارگاه |
محل برگزاري كارگاه |
مدرس |
ارزشيابي برنامه درسي |
شنبه 07/10/92 و دوشنبه 09/10/92 |
11-8 |
سالن اجتماعات تحصيلات تكميلي دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي |
جناب آقاي مهرام عضو محترم هيأت علمي دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي |
يادآوري:
1- در راستاي افزايش كيفيت و بهبود نقايص احتمالي موجود در برگزاري دورههاي آموزشي، از اعضاي محترم هيأت علمي تقاضا ميگردد، با مراجعه به پورتال اساتيد، منوي اداري و مالي، زير منوي اداري و قسمت ثبتنام در دورهها و آزمونها، لينك نظرسنجي، فرم نظرسنجي كارگاه آموزشي را از تاريخ 09/10/92 لغايت 16/10/92 تكميل نمايند (صدور گواهينامه آموزشي منوط به تكميل فرم مذكور در پورتال اساتيد ميباشد).
معاونت طرح و برنامه (گروه منابع انساني)
رئوس مطالب کارگاه ارزشیابی برنامه درسی
- ارزشیابی (تعریف و مفهوم)
- حیطه های ارزشیابی آموزشی : فرد ـ سازمان ـ برنامه
- سوالات مهم در ارزشیابی
- رویکردهای ارزشیابی آموزشی
- الگوهای ارزشیابی آموزشی
- نیاز سنجی آموزشی و الگوهای نیاز سنجی
- کیفیت در آموزش عالی
برخی منابع مفید:
- Curriculum : Foundations, Principles, and Issues by Allan C. Ornstein and Francis P. Hunkins (2012, Hardcover, Revised) Chap:11
- ارزشیابی آموزشی؛ عباس بازرگان. ۱۳۸۹
- روشهای تحقیق کمی و کیفی، گال، بورگ و گال؛ ترجمه احمد رضا نصر اصفهانی و دیگران. فصل ارزشیابی. ۱۳۸۲ و ۱۳۸۳.
- نیازسنجی آموزشی: الگوها و فنون. کوروش فتحی واجارگاه. ۱۳۸۱
- جنبش كيفيت گرايي در آموزش عالي: به سوي الگويي جامع از مديريت كيفيت. مهرعليزاده ، يداله (1387). مجله انجمن آموزش عالی ایران،شماره 2،صص:20-35.