گزارش عملكرد سال 1390
- بررسي 235 مورد ابلاغهاي صادره در خصوص انتصاب، بازنشستگي، تعيين محل خدمت، تغيير شغل و غيره و انجام اقدامات لازم در رابطه با آنها.
- بررسي 105 مورد احكام كارگزيني صادره در خصوص ارتقاء مدرك تحصيلي، ارتقاء طبقه شغلي، انتصاب، اعاده به خدمت، ماموريت، آماده به خدمت، انتقال، ماموريت تحصيلي و غيره و انجام اقدامات لازم.
- پيشنهاد 33 مورد اصلاح عنوان پستهاي سازماني و جابجايي آن به هيات اجرايي تشكيلات و امور نيروي انساني غير هيات علمي دانشگاه و پيگيري آن تا حصول نتيجه.
- پيشنهاد 40 مورد تخصيص پست سازماني جهت انتصاب و يا تغيير پست سازماني كاركنان به كميته اجرايي طرح طبقهبندي و ارزشيابي مشاغل دانشگاه.
- پيشنهاد 28 مورد تخصيص پست سازماني جهت انتصاب اعضاي هيات علمي گروههاي آموزشي فاقد پست سازماني بلاتصدي به معاونت آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه.
- پايش هفتگي سيستم مديريت منابع انساني براي به روز نگهداشتن مجموعه مورد عمل تشكيلات سازماني و انجام اقدامات لازم.
- بررسي و كنترل صورتجلسات كميته اجرايي طرح طبقهبندي و ارزشيابي مشاغل دانشگاه و هيات اجرايي تشكيلات و امور نيروي انساني غير هيات علمي دانشگاه جهت تاييد و امضاي معاونت محترم برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه.
گزارش عملكرد سال 1389
1- برگزاري 10 جلسه کميته راهبري پروژه اصلاح ساختار سازماني.
2- برگزاري 46 جلسه مصاحبه آسيبشناسي و شناخت وضعيت موجود ساختار دانشگاه مطابق با جدول زير:
افراد |
تعداد جلسه |
معاونين دانشگاه |
3 |
مديران ستادي |
13 |
روساي دانشکدهها و پژوهشکدهها |
15 |
معاونين دانشکدهها (آموزشي، پژوهشي، اداري و مالي) |
7 |
مديران گروه |
5 |
افرادي که در گذشته داراي پست در دانشگاه بودهاند |
3 |
جمع |
46 |
3- شناخت و طبقه بندي آسيبهاي اصلي ساختار بر اساس مصاحبه هاي انجام گرفته.
4- برگزاري 4 جلسه با مسئول اجرايي و كارشناسان واحد بهبود فرايندها به منظور انتقال تجربيات.
5- بررسي فرايندهاي مستند شده در دانشگاه به منظور شناخت روند صحيح فرايندهاي انجام کار.
6- بررسي اسناد بالادست شامل شامل مصوبات هيات امنا، مصوبات هيات وزيران، آييننامهها، دستورالعملها و بخشنامههاي ابلاغي وزارتي، سازمان مديريت و برنامهريزي سابق و معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور در مورد مقررات ساختار سازماني و ضوابط تشكيلاتي (حداقل 30 سند) و طبقهبندي آنها در سه بخش اسناد فرادستي در سطح ملي، اسناد فرادستي در سطح وزارت علوم و اسناد داخلي در سطح معاونت ها.
7- بررسي سند برنامه راهبردي دانشگاه فردوسي و استخراج نکات راهنما در بازطراحي ساختار.
8- تدوين مباحث نظري و تئوريک مرتبط با اصلاح ساختار سازماني.
9- انجام مطالعات تطبيقي ساختار در سطح 12 دانشگاه بزرگ داخلي و 10 دانشگاه برتر خارجي.
10- تدوين پرسشنامه شناخت ساختار سازماني و توزيع در سطح كليه مديران دانشگاه.
11- بررسي درخواستهاي مربوط به تغيير پست سازماني كاركنان از حيث انطباق با طرحهاي طبقهبندي مشاغل، كنترل شرايط احراز آنان و در صورت نياز تهيه پاسخ براي ارسال به واحد مربوطه و تعيين پستسازماني براي كاركنان واجد شرايط جهت طرح در كميته اجرايي طرح طبقهبندي مشاغل.
12- بررسي و كنترل صورتجلسات كميته اجرايي طرح طبقهبندي مشاغل به منظور انطباق آن با قوانين و مقررات مربوطه و اعلام موارد مغاير به كارشناس طبقهبندي مشاغل براي اصلاح آن.
13- بررسي درخواستهاي مربوط به اصلاح عناوين پستهاي سازماني و ارائه پيشنهاد به هيات اجرايي تشكيلات و امور نيروي انساني غير هيات علمي.
14- تعيين شماره پست سازماني براي اعضاي هيات علمي حسب درخواست و اعلام آن به معاونت آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه.
15- به روز نگهداشتن بخش تشكيلات در سيستم منابع انساني از طريق نظارت و كنترل احكام صادره كارگزيني و اعلام موارد مغاير به كارشناس صدور احكام.
16- ارائه اطلاعات لازم در خصوص ساختار سازماني دانشگاه به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در ارتباط با ارزيابي عمكرد دانشگاه.
17- طراحي اوليه مدل فوقالعاده مديريت براي كاركنان جهت طرح در جلسه هيات اجرايي تشكيلات و امور نيروي انساني غير هيات علمي.
18- انجام مكاتبات لازم با واحدهاي مربوطه در خصوص رعايت عنوان واحدهاي سازماني داراي تشكيلات مصوب در مكاتبات اداري.
19- بررسي و كنترل ابلاغ هاي تعيين محل خدمت، بازنشستگي، انتصاب صادره توسط مديريت كارگزيني و رفاه و درج آن در بخش تشكيلات سيستم منابع انساني و اعلام مغايرتهاي تشكيلاتي به مديريت مذكور.
20- بررسي مجدد رشتههاي تحصيلي موجود از حيث انطباق با گروههاي آموزشي داراي تشكيلات مصوب و استخراج رشتههاي تحصيلي داراي گرايشهاي با كد متفاوت در يك گروه آموزشي.
21- استخراج نام و سرفصلهاي آموزشي رشتههاي تحصيلي دانشگاه در كليه مقاطع از سايت دفتر گسترش آموزش عالي، بررسي و كنترل نام رشتههاي تحصيلي از روي دفترچههاي كنكور از سال 85 به بعد به منظور تطبيق شرح وظايف رشتههاي شغلي با سرفصلهاي آموزشي رشتههاي تحصيلي و بررسي و اصلاح شرايط احراز مشاغل اختصاصي و عمومي دانشگاه جهت ارسال به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور.
22- بررسي مشاغل (رشتههاي شغلي) موجود در دانشگاه و تهيه ليست مشاغل حاكميتي و تصديگري جهت ارسال به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور.
23- ارائه اطلاعات لازم به مسئول راهاندازي دانشكده كشاورزي و دامپروري تربت جام.
گزارش عملكرد سال 1388
1- تهيه و تنظيم نمودار سازماني جديد و شرح وظايف واحدهاي دانشگاه.
2- تدوين تشكيلات تفصيلي و شرح وظايف كاركنان دانشگاه.
3- انجام برخي تغييرات تشكيلاتي از طريق تصويب در هيات رئيسه دانشگاه.
4- تعيين پستسازماني براي افراد واجد شرايط و طرح در كميته اجرايي طرح طبقهبندي مشاغل.
5- همكاري با كميته اجرايي طرح طبقهبندي مشاغل از طريق بررسي و كنترل صورتجلسات به منظور انطباق آن با قوانين و مقررات مربوطه و اعلام موارد مغاير.
6- اصلاح عناوين تعدادي از پستهاي سازماني از طريق طرح در هيات اجرايي تشكيلات و امور نيروي انساني غير هيات علمي.
7- همكاري با مديريت كارگزيني و رفاه از طريق نظارت و كنترل احكام صادره كارگزيني و اعلام موارد مغاير جهت اصلاح اطلاعات در سيستم مديريت نيروي انساني.
8- اطلاعرساني شفاف به همكاران دانشگاه در مورد تشكيلات (مانند رشتههاي تحصيلي مورد نياز هر شغل).
9- استخراج رشتههاي تحصيلي فعال دانشگاه و انطباق آن با گروههاي آموزشي مصوب.
10- برنامهريزي و اقدام براي تطابق پست و شغل كاركنان.
11- طراحي سيستم تشكيلات و پيادهسازي آن از طريق مركز اطلاعات و آمار و امور رايانهاي دانشگاه.
12- انجام امور جاري تشكيلات (مانند بهروز نگهداشتن اطلاعات كتابچه تشكيلات، انجام مكاتبات لازم با واحدهاي مربوطه در خصوص رعايت عناوين تشكيلاتي در مكاتبات اداري و ارائه مشاوره به همكاران در خصوص تشكيلات و طبقهبندي مشاغل)
گزارش عملكرد سال 1387
-
تشكيل 10 جلسه كارشناسي براي شروع پروژه "بازطراحي تشكيلات دانشگاه".
-
تهيه نمودار سازماني جديد (كلي و تفصيلي) دانشگاه.
-
ماهيه اهداف و شرح وظايف جديد واحدهاي دانشگاه.
-
تعيين نحوه توزيع پستهاي سازماني بين دانشكدهها و واحدهاي ستادي.
-
پاسخ دهي به سؤالات مديران و واحدها و دادن مشاوره به همكاران دانشگاه در مورد تشكيلات (پستهاي سازماني، شرايط احراز، شرح وظايف و ...).
-
اعمال ابلاغهاي انتصاب، بازنشستگي، تعيين محل خدمت و ... صادره توسط مديريت كارگزيني در كتابچه تشكيلات.
-
بهروز كردن كتابچه پستهاي سازماني دانشگاه و اعلام آن به مديريت كارگزيني جهت اعمال در سيستم مربوطه.
-
. تهيه پيشنهاد اعمال تغييرات در پستهاي سازماني جهت ارايه به جلسات هيات اجرايي و كميسيون دائمي.
-
تهيه پيشنهاد تغيير شرايط احراز سه رشته شغلي جهت ارايه به جلسات كميسيون دايمي و هيات امنا.