در راستای بهبود فرایندهای دانشگاه و با هدف اجراي “شيوهنامه ارتقا اعضاي غیر هيات علمي دانشگاه فردوسي مشهد”، بازطراحي فرايند “صدور حكم ارتقا رتبه كاركنان دانشگاه” اقدام و سامانه آن در ارديبهشت ماه سال 1401 در دانشگاه مستقر گرديد. با توجه به فرايند و سامانه آن، متقاضي ميتواند پرونده ارتقا رتبه خود را در اطلاعات پرسنلي پرتال پويا مشاهده نمايد و در صورتي كه شرايط ذيل برقرار بود، درخواست ارتقاي رتبه خود را ارسال نمايد:
1- رعايت مدت توقف در رتبه قبل
2- رعايت سنوات خدمت براي هر ارتقا
3- كسب حد نصاب امتياز لازم براي ارتقا به رتبه بعدي
پس از ارسال، درخواست توسط مدير فرد بررسي شده و در صورت تاييد براي مديريت امور اداري و رفاهي ارسال ميگردد. در نهايت پس از بررسي در مديريت امور اداري و رفاهي و هيات اجرايي منابع انساني، حكم ارتقا فرد صادر ميشود